Provozní řád

Část I. Základní ustanovení 

Článek 1 

1. Tento provozní řád určuje zásady chování uživatelů, návštěvníků a pracovníků „Sportovní hala HELIOS Svitávka“ (dále jen hala), jejich práva a povinnosti. 

2. Porušení tohoto provozního řádu je důvodem k pracovnímu postihu (pracovníků haly) nebo zákazu vstupu (u uživatelů a návštěvníků haly). 

Článek 2 

Hala slouží zejména pro zájmovou sportovní činnost obyvatel městyse Svitávka a dalších zájemců ke sportovnímu vyžití, kulturním a jiný akcím. 

Článek 3 

Komplex prostor haly tvoří: 

Přízemí 

 zádveří 

 vstupní hala, recepce, kancelář bar včetně skladu 

 sociální zařízení pro muže a ženy, včetně šaten a sprch 

 technické místnosti a sklady  

 velký sál 

 posilovna

1. nadzemní podlaží 

 schodiště 

 tribuna

 malý sál 

 provozní, technické a sociální prostory 

Venkovní plochy 

 komunikace 

 parkoviště 

 chodník 

 zeleň v areálu haly 

Část II Provozní pravidla a pravidla užívání prostor haly 

Článek 4 Všeobecná pravidla 

1. Časové využívání prostor haly je dáno rozvrhem. Rozvrh sestavuje správce haly. Rozvrh je viditelně vystaven na recepci haly a zveřejněn na webových stránkách: www.halasvitavka.cz. 

2. Vstup do vnitřních prostor haly je dovolen nájemcům haly v době jejich rozvrhových akcí. Na vyzvání správce haly jsou nájemci povinni prokázat se průkazem totožnosti. 

3. Smluvní dlouhodobí uživatelé haly se prokazují dohodnutým způsobem. 

4. Ostatní samostatné osoby mohou vstoupit do prostor pouze na základě ohlášení a zápisu u správce na recepci. 

5. Vstup osob při hromadných akcích (sportovní, kulturní a jiné podniky s hromadnou účastí) je možný pouze za asistence pořadatelské služby, která zajistí pohyb osob ve vymezených prostorách. 

6. V hale bude probíhat výuka tělesné výchovy dětí ZŠ. Tato bude oddělena od provozu pro ostatní veřejnost v dopoledních hodinách. 

7. Úklid prostor haly bude prováděn denně před zahájením provozu dle dohodnutého rozvrhu. 

8. V celém komplexu haly je přísný zákaz kouření. 

9. Uživatel odpovídá za dodržování předpisů BOZP, předpisů PO a hygienických předpisů včetně případných sankcí uložených za jejich porušení příslušnými orgány státní správy. 

10. Uživatel odpovídá za veškeré škody způsobené zničením, poškozením nebo ztrátou věcí všech osob, které jsou v prostorách haly přítomny v souvislosti s činností uživatele. 

11. Uživatel odpovídá za veškeré škody na zdraví a životě všech osob, které jsou přítomny v hale v souvislosti s činností uživatele. 

12. Uživatel je povinen předat užívané prostory a zařízení hale v odpovídajícím stavu, ve kterém je převzal, s přihlédnutím k běžnému opotřebení za dobu užívání. 

Článek 5 Pravidla používání hracích ploch 

1. Za veškerou činnost na hrací ploše odpovídá odpovědná osoba uživatele (vyučující, trenér, hlavní pořadatel nebo osoba starší 18-ti let), která bude zapsána a podepsána na recepci. Bez přítomnosti odpovědné osoby není možno začít s výukou, tréninkem případně jinou činností. 

2. Vstup na hrací plochu je možný jen v čisté sálové obuvi s podrážkou, která nešpiní nebo v obuvi s bílou podrážkou. Odpovědná osoba je povinna a oprávněna provádět pravidelné kontroly, zda je toto nařízení dodržováno. Porušení tohoto nařízení je důvodem k vykázání osoby, která nařízení porušila a požadování náhrady za vzniklou škodu. 

3. Správce haly, případně zástupce služby městyse Svitávka s.r.o., může prostřednictvím odpovědné osoby provést kontrolu výše uvedeného nařízení a tuto nekázeň potrestat vykázáním příslušné osoby z haly, případně zrušením akce. 

4. Při sportovních aktivitách na hracích plochách je přísně zakázáno konzumovat jakékoliv jídlo, nápoje v nezabezpečených lahvích proti vylití a žvýkací gumy. 

5. Platí přísný zákaz zavěšování hráčů na obroučky basketbalových košů. Basketbalové koše nejsou technicky uzpůsobeny pro zavěšování hráčů. 

6. Bez souhlasu správce haly nelze přeznačovat nebo jakkoliv upravovat trvalé vymezení hracích ploch (”lajnování”), lepit značky, reklamy apod. 

7. S technickým vybavením na hrací ploše (osvětlení, ozvučení apod.) může manipulovat pouze správce haly nebo jím pověřená a poučená osoba. Návštěvníkům je po dohodě se správcem umožněno využívat zabudované zvukové a projekční vybavení. K dispozici je připojení pomocí kabelu, Bluetooth, WI-FI. Podporované zdroje dat: flash disk, CD, DVD, Blueray, chytrý telefon, internet. 

8. Pokud je hrací plocha využívána k jiné než sportovní činnosti, např. společenským akcím je vstup povolen v čisté obuvi s podrážkou, která nezanechává stopy na podlaze a dámské boty bez ostrých podpatků, případně s chrániči podpadků. 

Článek 6 

Pravidla používání posilovny 

1. Vstup do posilovny je možný po uhrazení vstupního poplatku nebo s permanentkou a minimálně dvěma návštěvníkům z důvodu bezpečnosti 

2. Vstup do posilovny je povolen pouze osobám starším 15-ti let, do 15-ti let je povolen vstup pouze v doprovodu osoby starší 18-ti let 

3. V celém prostoru posilovny platí zákaz kouření, manipulace s ohněm a zákaz konzumování alkoholických nápojů a omamných látek 

4. Osobám pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek bude vstup do posilovny zakázán. 

5. K převlékání a odložení oblečení slouží výhradně šatna. Za svoje cenné věci (hodinky, mobil, řetízky, prstýnky, peníze apod.) si ručí návštěvník posilovny sám 

6. Návštěvníci v prostorách posilovny užívají zařízení posilovny na vlastní nebezpečí. Provozovatel nebere žádnou odpovědnost za případné zranění nebo jakoukoliv újmu 

7. Vstup do posilovny je povolen pouze po přezutí do čisté obuvi 

8. Z hygienických důvodů není povoleno cvičit bez tílka nebo bez osobního ručníku 

9. V silové části posilovny je návštěvník povinen pokládat těžká břemena pouze na gumovou podlahu 

10. Po docvičení je každý návštěvník povinen po sobě uklidit, pomůcky dát na místo k tomu určenému, otřít desinfekční utěrkou použité pomůcky 

11. Návštěvníkům je zakázáno manipulovat s ovládáním topení a výměny vzduchu 

12. Každý návštěvník je povinen udržovat pořádek, čistotu a úmyslně nepoškozovat vybavení a zařízení posilovny 

Článek 7 

Užívání tribuny 

1. Tribuna je přístupná uživatelům a návštěvníkům haly při sledování sportovních aktivit či společenských akcích. Klíče od tribuny vydává správce na recepci. 

Článek 8 

Užívání stálých pracovišť 

1. Za užívání stálých pracovišť je zodpovědný správce haly. 

2. Na recepci jsou uloženy veškeré klíče od jednotlivých prostor haly, včetně náhradních klíčů v zapečetěné schránce a potřeby pro první pomoc. 

Článek 9 

Užívání šaten 

1. Při vstupu do šatny provede oprávněná osoba kontrolu, zda zařízení šatny není poškozeno. V případě poškození hlásí toto poškození na recepci. Poškození, případně ztráty hradí poslední uživatel.  

2. Při sportovních utkáních, kulturních a ostatních akcích nese pořadatel odpovědnost i za ztráty a škody jimi způsobené. 

3. Provozovatel neodpovídá za ztrátu uložených věcí ve skříňkách či jiných volně odložených věcí. 

Článek 10 

Užívání ostatních prostor 

1. Komunikace, parkoviště před a za halou může být využíváno výhradně návštěvníky a zaměstnanci haly. 

2. V těchto prostorách jsou návštěvníci a zaměstnanci haly povinni dodržovat platné dopravní předpisy. 

Článek 11 

Provozní doba 

Provozní doba haly je od 8.00 do 22.00 hod. Výjimku z provozní doby povoluje jednatel nebo správce haly. U nájemců nebytových prostor (kanceláří) v hale může být rozsah jejich užívání upraven ve smlouvě odlišně. 

ČÁST III Všeobecná a závěrečná ustanovení 

Článek 12 

Všeobecná ustanovení 

1. Za provoz haly a za maximální využívání jejich prostor odpovídá správce haly. Správce haly má povinnost kontrolovat dodržování pravidel provozu, která jsou v tomto řádu uvedena a vyvozovat z nich určitá opatření. 

2. Tento provozní řád je závazný pro všechny uživatele haly. 

3. Uživatelé nebytových prostor (kanceláří), resp. dlouhodobí nájemci sportovních ploch mohou mít v nájemní smlouvě stanovena další specifická ujednání, která se vztahují k provozování jejich činnosti v prostorách haly. 

4. Při užívání prostor haly platí veškerá zákonná nařízení ohledně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, hygienická nařízení a další obecně platné zákonné předpisy. 

5. Uživatelé, kteří při své činnosti používají hudební produkce, odpovídají za dodržování autorského zákona a maximální přípustné hladiny zvuku. 

6. Ceny pronájmů externím subjektům jsou v příslušných nájemních smlouvách dohodnuty jako smluvní, přičemž dolní hranice je stanovena ceníkem minimálních sazeb, který vyhlašuje služby městyse Svitávka s.r.o. pro příslušný kalendářní rok. 

Článek 13 

Závěrečná ustanovení 

Tento Provozní řád Sportovní haly nabývá platnosti a účinnosti dnem vydání. 

Ve Svitávce dne 1.9. 2018 

Jaroslav Zoubek

jednatel Služby městyse Svitávka, s.r.o.